Dzień geodety 7-8.09.2024

Obchody „Dnia Geodety” w Oddziale Rzeszowskim odbyły się w dniach 7-8września 2024r. W spotkaniu uczestniczyło kilkudziesięciu geodetów z rodzinami.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzania Ośrodka Hodowli Głuszca w Brzózie Królewskiej. Na miejscu opiekunka ptaków opowiedziała historię hodowli tych ptaków, oglądnęliśmy filmy i na żywo ptaki w wojlerach.

Następnie udaliśmy się do Górecka Kościelnego, gdzie zwiedzaliśmy najstarszy kościół drewniany na Zamojszczyźnie Sanktuarium Św. Stanisława Biskupa.

Potem udaliśmy się do Obroczy na spływ kajakowy na trasie: Obrocz – Zwierzyniec.

Na nocleg zameldowaliśmy się w zajeździe „Michaś” w Krasnobrodzie.

Wieczorem w plenerze zorganizowaliśmy zabawy zręcznościowe i konkurs wiedzy geodezyjnej i turystycznej. Przy dźwiękach muzyki i zapachu pieczonych smakołyków, aktywnie spędziliśmy popołudnie i wieczór.

W drugim dniu odbyło się zwiedzanie Zamościa:

Zwiedzaliśmy Rotundę – miejsce upamiętniające II Wojnę Światową na terenie Zamojszczyzny.

Potem udaliśmy się na zwiedzanie Starówki Zamojskiej –  „Perły Renesansu”, jeden z najwspanialszych w Europie przykładów „miasta idealnego” opartego na wzorach włoskiej urbanistyki renesansowej. Miasto wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

W zaciszu kina oglądaliśmy projekcję multimedialną „Historia miasta i twierdzy Zamość”

Przeszliśmy trasą: Nowa i Stara Brama Lwowska – Nadszaniec Kościół Franciszkański – Rynek Wielki z Ratuszem i kamieniczkami podcieniowymi – Katedra Zamojska Brama Szczebrzeska – Pałac i Pomnik J. Zamojskiego – Stara i Nowa Brama Lubelska – Akademia Zamojska – Rynek Solny – Synagoga – fortyfikacje dawnej Twierdzy Zamość.

Po obiedzie zostały rozdane nagrody dla zwycięzców konkursów.